PERFORMANCES





"Rodin'in heykel sanatına öykünerek yapılan dans projesinin; Edip Cansever'in şiiri ile beden bulduğu bir projedir."





Heykel ve beden arasındaki boşlukta araştırılabilecek çok şey var. Hareket eden heykellerden kuklalara, kuklalardan insan bedenine, oradan da simgelerin ardındaki gize ulaşılabilir. Heykel ile heykeltıraş arasındaki ve dansçı ile koreograf arasındaki ilişki irdelenebilir. Heykeltıraş mı dansçıdan, koreograf mı heykelden etkileniyor incelenebilir. Hareket analizi ile heykel analizi arasındaki bilinçlilik durumu araştırılabilir. Hangi dinamikler yaratıma etkide bulunur, hareket çıkarma ve heykele biçim verme nasıl gerçekleşir... gibi bir çok başlıktan bahsederken, sadece bir anlatım düzlemini seyircinin odağına koyuyor olacağız. Bu odağı; üretim sürecini de betimleyen, Edip Cansever'in "Cadı ağacı" şiirinden parçalarla ifade edeceğiz.

eser adı: Cadı ağacı
süre: 25' -30'
dansçılar: Erdem Gündüz, Su Güneş Mıhladız
koreografi: Erdem Gündüz
dramaturgi: Duygu Seda Tomru
şiir:Edip Cansever
müzik: yo-yo ma, alva noto, lir tiyatrosu, philip glass

BİLETLER: TAM:15 TL, İNDİRİMLER: 10 TL





Vücut

22 Aralık 2009 Salı Günü, İstanbul Fransız Kültür Merkezinde saat: 20:00'de

 Sanat Danışmanı: Ayça Gülçin Ülgen
 Koreograf/ Yöneten/ Video: Erdem Gündüz
 Dansçılar: Seyhan Baysoy, Canan Yücel, Erdem Gündüz
 Müzik: Clint Mansell, Alva Noto, Arvo Part,
 Dramaturji: Duygu Seda Tomru, Suzan Mıhladız
 Işık: Ulaş Yatkın
Le Corps
Cette choregraphie cree un escape libre pour permettre au danseur de dire, sur scene,
sa singularite. En mettant l'accent sur son parcours personnel, elle temoigne de la vie,
met en  question l'existence, et parle de corps etherque, de pantheisme et de guerison.
Le spectateur construit sa propre atmosphere a partir de ces propositions. Le danseur
semble se promener dans la peau d'un autre pour revenir finalement dans son propre
corps.

Vücut
Dansçının birey olarak sahnede olması için özgür bir alan yaratan koreografi bireysel
yaşam sürecine dikkati çekerek yaşama tanık olma, hayatın sorgulanışı, eterik beden,
vahdet-i vücud ve iyileşme dönemlerini içermektedir. Birey bu kavramlarla kendi
atmosferini yaratır ve şekillendirir. Bireyin iz düşümü olan dansçı, sanki başka bir bedende
gezinir. Bir yerden başka bir yere savrulur, bir bedenden başka bir bedene geçer. Bu devinim
öz bedende sonlanır.


izaman2.0

“Dans Kamera-İstanbul, II. Uluslararası Dans Filmleri Festivali” kapsamında, 
8 Kasım’da CKM’de, "izaman2.0" adlı dans gösterisi sahnelenecektir.

Foto: Aleksander ZecZaman, izaman2.0

Zaman, hareket ve değişimdir, çünkü zaman, değişim yaratır.
İnsan yaşamı kronolojik, psikolojik ve fizyolojik zamanı içerir. Fizyolojik zaman (biyolojik zaman) bedensel olarak yaşanan zamandır. Bunun aksine kronolojik zaman tarihsel olarak yaşanan zamandır. Psikolojik zaman ise düşüncenin hareketidir. Düşünce hafızayı yaratır, hafıza ise birikmiş geçmiş deneyimi. Düşünce geçmişten şimdiye ve geleceğe hareket eder. Bu bağlamda insanlar psikolojik zamanda yaşar (E. Sener,2005).
Dansın zaman ile ilişkisine baktığımızda, hareketteki yavaşlamanın bellekteki hızlanmayla ters orantılı oluşunu, dansın zamanın çizgiselliğini donüştürdüğünü gözlemleriz.
Dans zihin, beden ve ruh üçlemesi arasında dengelenirken, zihin psikolojik ve kronolojik zamanı, beden fizyolojik zamanı (biyolojik zamani), ruh ise metafiziksel zamani algılar ve yaşar.
Bu eserde zamanın, hareket ve değişim ile ilişkisinin, zihin ve beden tarafından nasıl algılandığı irdelenir.

Performans/ Koreografi: Erdem Gündüz
Muzik: Arvo Part
Süre:10 dk
Foto: Aleksander Zec
Yer: Cadde Bostan Kültür Merkezi
(Adres: Bağdat caddesi Haldun Taner sok. No:11)
Saat: 20:00
Tarih: 08 Kasım 2009 Pazar
Zaman: 20:00

"Dans Kamera İstanbul 2009" Festival Programı
http://www.dancecamera-istanbul.org/2009-program.html
CANLI DANS PERFORMANSLARI TAM 15 TL , İNDİRİMLİ 12 TL olarak belirlenmiştir.
 


VÜCUT, dansçının sezgisel ve analitik (mantıksal) seçimlerini ifade etmesine olanak verir. 
Dansçının birey olarak sahnede olması için özgür alan yaratır. İlk bakışta doğaçlamayı andıran bölümlerin alt çalışmaları, basit ve kompleks yapıları içermektedir.

Eser bireysel yaşam sürecine dikkati çekerek; yaşama tanık olma, hayatın sorgulanışı, eterik beden, vahdet-i vücud, ve iyileşme dönemlerini içermektedir.
 Birey bu kavramlarla kendi atmosferini yaratır ve şekillendirir.  Bireyin izdüşümü olan dansçı, sanki başka bir bedende gezinir. Bir yerden başka bir yere savrulur, bir bedenden başka bir bedene geçer. Bu devinim  öz bedende sonlanır. Zaman ve mekan arasındaki beden basit hareketlerden karmaşık hareketlere doğru yol alırken sezgisel dürtüler de ifade bulur. Bütün bu anlam ve yaşam süreci sağaltım ile son bulur. Genel olarak sahnede var olan form, sanatçının kendi iç uyum duyusunun ve sezgisinin bedensel anlatımı, yansımasıdır.



 
7 ve 14 Temmuz 2009 Salı Günü  Tiyatro Maan Performans Sahnesinde Dans Gösterisi
"Vücut"  -  dans gösterisi

Somatik bedensel algılama bilinçsizce ortaya çıkan,  tamamen alt-benlikle
 ilgili  bir işlevdir. Bu baglamda; vucut genelinde bulunan fizyolojik
 algılayıcılardan üretilen, vücut duruşu ve uzuv pozisyonu ile ilgili olan
 bilgi, algılanır(Sherrington,1953). Kişinin beden farkındalığı; bilinçli
 olarak  belirli bir zaman diliminde yapılan, uzuvlarının evrendeki
 hareketidir(Johnstone,1998). Bu nedenle; bedensel farkındalık , bilinçsiz
 bilgi veya bilinçli farkındalığın bir formu olarak iki anlama da gelebilir.
 Bu temellere dayanarak eserde, bedensel bilgi ve bedensel farkındalığın
 ayrımı  ele alınır. Dolayısıyla eser, seyircinin algısına bağlı olarak
 değişik anlamlar kazanır.


 Sanat Danışmanı: Ayça Gülçin Ülgen
 Koreograf/ Yöneten/ Video: Erdem Gündüz
 Dansçılar: Seyhan Baysoy, Canan Yücel, Erdem Gündüz
 Müzik: Clint Mansell, Alva Noto, Arvo Part,
 Dramaturji: Duygu Seda Tomru, Suzan Mıhladız

 

Mekan: Tiyatro Maan Performans Sahnesi (SUZER PLAZA)
Tarih: 7 ve 14 Temmuz 2009 Sali gunu Saat:20.30

www.erdemgunduz.org
www.tiyatromaan.com

"Vücut"

Eser danscinin sezgisel ve analitik ( mantiksal) secimlerini ifade etmesine
olanak verir.

Danscinin birey olarak sahne de olmasi icin özgür alan yaratir. Ilk bakista
dogaclamayi andiran bolumlerin alt calismalari, basit ve kompleks yapilari
icermektedir.

Eser  bireysel yasam surecine dikkati çekerek; yasama tanik olma, hayatin
sorgulanisi, eterik beden, vahdet-i vucud, ve iyilesme donemlerini
icermektedir. Birey bu kavramlarla kendi atmosferlerini yaratir ve
sekillendirir.  Bireyin izdüşümü olan danscı, sanki baska bir bedende
gezinir. Bir yerden baska bir yere savrulur, bir bedenden baska bir bedene
gecer. Bu devinim  oz bedende sonlanir.  Zaman ve mekan arasindaki beden
basit hareketlerden karmasik hareketlere dogru yol alirken sezgisel durtuler
de ifade bulur. Butun bu anlam ve yasam sureci sagaltim ile son bulur. Genel
olarak sahnede var olan form, sanatcinin kendi ic uyum duyusunun ve
sezgisinin bedensel anlatimi, yansimasidir.

Tiyatro Maan' a Ulasim Yolu: Taksimden gumussuyu istikametine giden IETT
otobusleri ile ITU Teknik Universite duraginda inilir. Yolun sol tarafindan
yuruyerek Inonu Stadinin karsisindaki Suzer Plaza' ya gelinir. Suzer Plaza'
nin giris katinda Tiyatro Maan'a ulasilir. Besiktastan ulasim yolu:
Besiktas-Taksim istikametindeki IETT otobusleri ile ITU Teknik Universite
duraginda inilir. Duraktan Inonu Stadi Yonunde yuruyerek ulasilir.

Biletler: 10 TL
Not: muzik ve sahne sanatlari ogrencileri ve devlet konservatuar
ogrencilerine 5 TL